Svoboda a syn, s.r.o.
IČ 25548531
sídlem Jahodová 524/62, 620 00 Brno
zapsána v obchodním rejstříku pod sp.zn. C 32482 vedená u Krajského soudu v Brně
email: produkty@sasbrno.cz
webová adresa: https://www.concretelife.cz/
(dále také jen „zhotovitel“)
REKLAMAČNÍ ŘÁD
SPOTŘEBITEL
1. ÚČEL REKLAMAČNÍHO ŘÁDU
1.1 Tento reklamační řád v souladu se všeobecnými obchodními podmínkami zhotovitele blíže upřesňuje práva a povinnosti zhotovitele a objednatele/kupujícího, který je spotřebitelem (dále jen „objednatel“), při reklamování zboží (dále „dílo“ nebo „výrobky“) v souladu s obecně závaznými právními předpisy zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 z.č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.2 Práva z odpovědnosti zhotovitele za vady díla ve vztahu k objednateli, který není spotřebitel, se řídí výlučně reklamačním řádem pro podnikatele, aktuálně platnými všeobecnými obchodními podmínkami a občanským zákoníkem a úprava obsažená v tomto reklamačním řádu se v takovém případě neuplatní.
1.3 Reklamační řád je nedílnou součástí smlouvy o dílo uzavírané mezi zhotovitelem a objednatelem. Jeho prostřednictvím zhotovitel upravuje rozsah své odpovědnosti za vady díla dle smlouvy o dílo a současně informuje objednatele o jeho právech vyplývajících z vadného plnění a popisuje postup a způsob, jakým bude přistoupáno k reklamacím a jak budou tyto řešeny.
2. ODPOVĚDNOST ZHOTOVITELE
2.1 Zhotovitel je povinen předat dílo ve stavu bez vad. Dílo je bez vad, pokud je předáno objednateli v ujednaném množství, jakosti a provedení, bez jakýchkoli právních vad a pokud vyhovuje požadavkům, které si objednatel předem dohodl se zhotovitelem a které objednatel uvedl v souladu se smlouvou.
2.2 Dílo je zejména bez vad, pokud:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který jej objednatel požaduje a s nímž zhotovitel souhlasil;
- je dílo vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá;
- dílo množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může objednatel rozumně očekávat;
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku, nebo předloze, byla-li jakost, nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy.
2.3 Za vadu díla nelze v žádném případě považovat zejména:
(nekvalifikovaným zásahem se rozumí zásah jakékoli jiné osoby vyjma zhotovitele);
2.4 Zhotovitel nenese odpovědnost za jakékoli vady, poškození, nebo selhání nosných konstrukcí, na které budou výrobky umístěny, s výjimkou případů, kdy tyto konstrukce byly dodány přímo zhotovitelem společně s výrobky. Je odpovědností objednatele zajistit, aby nosné konstrukce byly správně navrženy a dostatečně únosné pro umístění dodaných výrobků, včetně zohlednění jejich hmotnosti. Informace o hmotnosti jednotlivých výrobků poskytne zhotovitel na vyžádání. Pokud není konstrukce dostatečně pevná a připravená, může dojít k jejímu poškození nebo selhání, za což zhotovitel nenese odpovědnost.
2.5 Zhotovitel neposkytuje žádnou další záruku za vady, která by jakkoli rozšiřovala jeho odpovědnost za vady díla nad rámec zákona, případně nad rámec tohoto reklamačního řádu, smlouvy o dílo, a to s výjimkou prodloužené záruky, kterou je zhotovitel oprávněn, nikoli však povinen, poskytnout. Prodlouženou záruku poskytuje zhotovitel výlučně na základě písemného prohlášení.
3. NÁROKY OBJEDNATELE Z VAD ZBOŽÍ
3.1 Podle své volby může objednatel požadovat:
V případě, že by byl objednatelem zvolený způsob vyřízení reklamace nemožný, nebo nepřiměřeně nákladný a zhotovitel z těchto důvodů odmítne vadu odstranit, vada se projeví opakovaně, vada je podstatným porušením smlouvy (tj. takovým porušením, že kdyby o něm objednatel věděl předem, smlouvu by neuzavřel), nebo je z prohlášení zhotovitele či jiných okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době, nebo bez značných obtíží pro objednatele, má objednatel právo na:
3.2 Objednatel nemůže od smlouvy odstoupit, je-li vada věci nevýznamná.
3.3 Objednatel sdělí zhotoviteli, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
3.4 Zhotovitel neposkytuje žádnou záruku za jakost dle ustanovení § 2174a a násl. občanského zákoníku.
4. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
4.1 Objednatel má vždy právo na uplatnění reklamace, přičemž zhotovitel se bude zabývat každou reklamací, kterou obdrží.
4.2 Objednatel uplatní práva z vadného plnění (tzn. reklamuje zboží) bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že dílo je vadné. Objednatel může vytknout vadu, která se projeví v době dvou let od převzetí. V případě, že se vada díla se projeví v prvním roce od převzetí, má se za to, že dílo vadu mělo již při převzetí, ledaže to povaha díla, nebo vady vylučuje. Pokud objednatel užívá dílo, ačkoliv ví o jeho vadě, neodpovídá zhotovitel za zhoršení vady, případně za vznik nových vad v důsledku takového užívání.
4.3 Reklamaci je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu a musí být doručena zhotoviteli prostřednictvím emailu, nebo osobně s telefonickým avízem.
Kontakty pro vyřízení reklamace:
Adresa: Svoboda a syn, s.r.o, Sladovnická 20/6, 620 00 Brno.
Kontaktní osoba: Ing. Martin Lišovský
Tel.: +420 723 995 284
Email: martin.lisovsky@sasbrno.cz
Objednatel musí uplatnit reklamaci osobně, případně se může nechat zastoupit na základě plné moci, která bude podepsána objednatelem coby zmocnitelem a bude obsahovat jeho ověřený podpis. Plná moc musí být zhotoviteli předložena v originálním vyhotovení, popřípadě ve vyhotovení, které má potvrzenu shodu s originálem (ověřená kopie, konvertovaná podoba apod.).
4.4 Objednatel je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu popř. jiným věrohodným způsobem.
4.5 Objednatel není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
4.6 Aby bylo možné reklamaci vyřídit, je nutné, aby obsahovala:
4.7 Objednatel je dále povinen spolu s uplatněním reklamace předat zhotoviteli reklamované dílo, pokud to jeho povaha umožňuje.
4.8 Zhotovitel vydá objednateli potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký si zvolil objednatel způsob vyřízení reklamace.
4.9 Při uplatnění reklamace je objednatel povinen sdělit zhotoviteli, jaké právo (způsob vyřízení reklamace dle odstavce 3.1 tohoto reklamačního řádu) si zvolil. Změna volby bez souhlasu zhotovitele není možná.
4.10 K odstranění vady převezme zhotovitel věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, zhotovitel provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. V případě, že bude dílo zasíláno prostřednictvím poštovních služeb, musí být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
4.11 Pokud by uplatnění práva z vad mělo objednateli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí zhotovitel vadu po dohodě objednatelem buď na místě, nebo jiným vhodným způsobem. Objednatel je v takovém případě povinen poskytnout zhotoviteli potřebnou součinnost.
5. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
5.1 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a objednatel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se zhotovitel se objednatelem nedohodnou na delší lhůtě, a to prostřednictvím SMS zprávy, emailem, nebo telefonicky. Po marném uplynutí této lhůty může objednatel od smlouvy odstoupit, nebo může požadovat přiměřenou slevu. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.
5.2 Zhotovitel je povinen vydat objednateli písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, objednatelem požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude objednatel informován o jejím vyřízení.
5.3 Objednatel není oprávněn bez souhlasu zhotovitele měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec, nebo včas uskutečnit.
5.4 O vyřízení reklamace zhotovitel bez zbytečného odkladu vyrozumí objednatele a případně vyzve objednatele k převzetí díla.
5.5 Objednatel je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy byl objednatel o vyřízení reklamace informován; marným uplynutím této doby je zhotovitel oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet objednatele. O tomto postupu musí zhotovitel objednatele předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
6. NÁKLADY REKLAMACE A ŘEŠENÍ SPORŮ
6.1 Je-li reklamace posouzena jako oprávněná, má objednatel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného díla. Objednatel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
6.2 V případě, že dojde mezi zhotovitelem a objednatelem ke vzniku sporu z uzavřené smlouvy , který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může objednatel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, Email: , Web: www.adr.coi.cz
7. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ
7.1 Zhotovitel si vyhrazuje právo na změnu tohoto reklamačního řádu, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění reklamačního řádu.
7.2 Tento reklamační řád je platný a účinný od 1. 12. 2024 a plně nahrazuje předchozí reklamační řád. Pro reklamaci díla je rozhodující znění reklamačního řádu platného a účinného ke dni, kdy byla smlouva mezi zhotovitelem a objednatelem uzavřena.
7.3 Objednatel při potvrzení každé objednávky z internetového obchodu zhotovitele potvrzuje, že se seznámil a že souhlasí s tímto reklamačním řádem.
7.4 Práva a povinnosti osob z vadného plnění se v neupravených otázkách řídí zákonem č. 89/2012 Sb.
V Brně dne 1.12.2024
Svoboda a syn, s.r.o.
POŠLETE POPTÁVKU |
Navštivte nás osobně!
Jahodová 524/62
Brno 620 00